< 1 min

Subiektywny przegląd obiecujących startupów

Interesuje nas rynek rolno-spożywczy

Według danych Idinvest Partners, w 2019 roku europejskie startupy foodowe zostały wzmocnione finansowaniem na poziomie 1,9 mld euro. Był to najlepszy wynik od lat.

Samo środowisko zmienia także swoją strukturę.

Początkowo składało się ono z internetowych platform – pośredników (np. Delivery Hero). Obecnie dużą wagę przykłada się projektom biznesowym rozwijającym zamienniki mięsa, a także takie szukające rozwiązań redukujących marnotrawienie żywności.

Postanowiliśmy przygotować dla Was złotą dziesiątkę – najciekawsze (naszym zdaniem) startupy z obszaru spożywczego – w kolejności alfabetycznej.

Agralan – platforma B2B łącząca dostawców oraz kupujących produkty rolne.

Agribot – rodzima spółka rozwijająca projekt autonomicznego robota sadowniczego, który ma sprawdzić się przy wieloletnich uprawach takich jak: sady, plantacje borówki amerykańskiej czy gajów oliwnych.

eAgronom – oprogramowanie, które służy do całościowego zarządzania gospodarstwem rolnym (planowanie zakupów, dawki nawożenia, magazynowanie).

Food Notify – baza danych na temat informacji o zawartych w żywności alergenach i dodatkach. Rozwiązanie stworzone wprost pod sektor gastronomiczny.

Lokalny Rolnik – internetowa platforma pozwalająca na zakup świeżych produktów (głównie ekologicznych) ze wsi.

Pora na Pola – platforma internetowa skupiająca sprawdzonych rodzimych producentów – polskich rolników oraz entuzjastów zdrowej żywności.

RDLS – pod tą nazwą kryje się spółka spin-off Uniwersytetu Warszawskiego, która pracuje nad pasywną metodą oczyszczania ścieków. Polega ona na kopiowaniu naturalnych procesów oczyszczania, które mają miejsce w siedliskach bagiennych.

Rolnik Handluje – platforma internetowa oferująca produkty rolne w sprzedaży bezpośredniej.

Vertigo Farms – jeden z pierwszych w Polsce projektów farm wertykalnych. Kontrolowane warunki uprawy pozwalają na hodowlę rośliny przez cały rok.

Vinium 4.0 – krakowska aplikacja, która ma pomóc w lepszym zarządzaniu zrównoważonym rozwojem winnic.

Kto za tym stoi?

Marcin Niewęgłowski

Marcin Niewęgłowski

Posiada 15-letnie doświadczenie z pogranicza public relations, social media oraz content marketingu. Współpracował z takimi firmami jak Cedrob, SuperDrob. Pasjonat digital marketingu oraz pasjonat nowych technologii.

Łukasz Zając

Łukasz Zając

Ekspert ds. komunikacji biznesowej rozumiejący sektor spożywczy. Socjolog. Od 6 lat związany z branżą mięsną oraz owoców morza (od 2019). Autor książki „Po co jest PR?”. Twórca Food Tweetup-u. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Trend House. Wspiera marki i instytucje poprzez agencję Zając PR.

Zapisz się do newslettera

Raz w miesiącu dostarczamy zestaw konkretnych rozwiązań dla wybranego obszaru (logistyka, HORECA, produkcja).

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach wysyłki newslettera. Administratorem danych osobowych będzie firma „Digital Now Marcin Niewęgłowski” NIP 852-23-74-376. Mam prawo żądania dostępu do swoich danych oraz do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć swoją zgodę.

Czytają nas przestawiciele takich firm jak: Credit Agricole, Santander, Foodtech, Bayer, PKO BP.

Masz pytanie, pomysł, uwagi?

Napisz do nas!

Jeśli jednak preferujesz rozmowę,
zadzwoń do nas!

+48 603 120 000

Copyright © 2021. All rights reserved.

twitter linkedin