Dziennikarstwo przyrodnicze w Krakowie

Food Brokers partnerem studiów  Dziennikarstwo przyrodnicze

Dziś dziennikarze stają przed zadaniem opisu ekosystemu człowieka w obliczu zmian klimatycznych, mądrego gospodarowania zasobami, nowych stylów życia i potrzeb zrównoważonych wyborów. Społeczeństwo, a w nim biznes, instytucje, media i sektor pozarządowy są wzywane do podejmowania nowych ról w celu kształtowania odpowiedzialnych postaw, szanujących walory przyrody i dobrostan społeczny. Od początku wspieram ten projekt; jest on owocem wielu naszych rozmów z naukowcami i dziennikarzami – mówi Łukasz Zając, partner programu studiów, współzałożyciel Food Brokers.

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie uruchamia nowe studia, ważne dla przyszłych czytelników 
i widzów tematyki przyrody, rolnictwa i zrównoważonego rozwoju. Uczelnia zaprasza studentów drugiego stopnia oferując studia stacjonarne i niestacjonarne. Rekrutacja trwa do 15 października 2021 roku.

Pomysł na nowe studia

Dziennikarstwo przyrodnicze, uczy jak zbierać i prezentować informacje o współczesnym człowieku 
w kontekście aktualnych zmian w przyrodzie. To także komunikowanie wyników badań naukowych, pokazywanie przenikania się nowych trendów na pograniczu stylów życia, dobrostanu ludzi oraz polityki klimatycznej. 

Dziennikarstwo przyrodnicze (Kraków)

Nie tylko przyroda, ale człowiek w ekosystemie 

Przygotowanie studentów do warsztatu dziennikarskiego, ze specjalizacją nauki o człowieku i wiedzy przyrodniczej, pogłębionej o rozumienie roli żywności, rolnictwa i zrównoważonego podejścia do środowiska może być unikalnym walorem w tworzeniu adekwatnej warstwy publicystycznej i newsowej. 

Dodatkowo studenci poznają mechanizmy kształtowania opinii publicznej i rzecznictwa interesów poprzez zajęcia z marketingu, promocji marki i public relations. Skuteczna komunikacja wizerunkowa jest istotna dla budowania zdolności przewagi narracyjnej z pomocą technik komunikacji, social media i transformacji cyfrowej. To wyróżni studenta jako przyszłego autora, redaktora czy publicystę.

Odbiorcy mediów – czytelnicy, słuchacze, widzowie oraz aktorzy zmian społecznych w otaczającej przyrodzie – czekają dziś na współczesne formy przekazu, w tym dziennikarstwo jakościowe, oparte o najnowsze technologie informacyjne. Dzięki temu społeczeństwo może pogłębiać myślenie o ochronie środowiska, naukach przyrodniczych, dobrostanie ludzi i otoczenia, aspektach bioetycznych oraz odpowiedzialnym biznesie – podkreśla dr hab. prof. Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Krzysztof Gurba.

Podczas tych studiów słuchacz zdobędzie sporo wiedzy praktycznej m.in. przez udział w warsztatach 
z service i food design, wizyty studyjne u rolników, przetwórców i praktyków ESG. Pozna też wybitnych ekspertów w serii wykładów mistrzowskich. 

Rekrutacja i profil absolwenta

Studia przygotowują do pracy w instytucjach medialnych i okołomedialnych zajmujących się systemami zarządzania środowiskiem, ochroną środowiska przyrodniczego, gospodarką przestrzenną, gospodarką rolną, produkcją żywności, warunkami życia ludności oraz organizacją działalności społeczno-gospodarczej.

Absolwenci, dzięki zdobytym umiejętnościom projektowania i przekazu informacji, mogą starać się o zatrudnienie w redakcjach czasopism popularnonaukowych, agencjach public relations, agencjach reklamowych i brandingowych, ośrodkach badań społecznych i badań rynku, w biurach prasowych, działach HR instytucji, zespołach negocjacji społecznych i mediacji kulturowej.

Rekrutacja: https://www.up.krakow.pl/uniwersytet/aktualnosci/4701-nowy-kierunek-studiow-dziennikarstwo-przyrodnicze

https://www.facebook.com/DziennikarstwoPrzyrodnicze

O Food Brokers:

Food Brokers: z pasji do branży spożywczej. Co oferujemy?

  • Pomagamy się wybić w szumie informacyjnym (public relations)
  • Doradztwo, brokering i networking
  • Kurs dla branży rolno-spożywczej
  • Projekty specjalne (webinary, tweetupy, opracowania)
  • Za darmo, ekspercki newsletter (warty kilka tysięcy złotych)

>>> Info@foodbrokers.pl / t. 603 120 00

Kto za tym stoi?

Marcin Niewęgłowski

Marcin Niewęgłowski

Posiada 15-letnie doświadczenie z pogranicza public relations, social media oraz content marketingu. Współpracował z takimi firmami jak Cedrob, SuperDrob. Pasjonat digital marketingu oraz pasjonat nowych technologii.

Łukasz Zając

Łukasz Zając

Ekspert ds. komunikacji biznesowej rozumiejący sektor spożywczy. Socjolog. Od 6 lat związany z branżą mięsną oraz owoców morza (od 2019). Autor książki „Po co jest PR?”. Twórca Food Tweetup-u. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i Trend House. Wspiera marki i instytucje poprzez agencję Zając PR.

Zapisz się do newslettera

Raz w miesiącu dostarczamy zestaw konkretnych rozwiązań dla wybranego obszaru (logistyka, HORECA, produkcja).

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach wysyłki newslettera. Administratorem danych osobowych będzie firma „Digital Now Marcin Niewęgłowski” NIP 852-23-74-376. Mam prawo żądania dostępu do swoich danych oraz do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć swoją zgodę.

Czytają nas przestawiciele takich firm jak: Credit Agricole, Santander, Foodtech, Bayer, PKO BP.

Masz pytanie, pomysł, uwagi?

Napisz do nas!

Jeśli jednak preferujesz rozmowę,
zadzwoń do nas!

+48 603 120 000

Copyright © 2022. All rights reserved.

twitter linkedin